Image

About Janusz S. Wierzbicki

Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia nie tylko dla nauczycieli m.in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie - publicznej placówce doskonalenia nauczycieli prowadzonej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Współorganizator Ogólnopolskich Zjazdów dla Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach i spotkaniach organizowanych w całej Polsce, dotyczących wykorzystania nowych technologii w uczeniu się i nauczaniu. Współtwórca i autor magazynu EduFakty - Uczę Nowocześnie, dwumiesięcznika o zastosowaniu nowych technologii w nauczaniu, w którym pełnił rolę zastępcy redaktora naczelnego do grudnia 2013. Członek Zespołu ds. strategi przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz Rady do Spraw Informatyzacji Edukacji. Za działalność na rzecz edukacji informatycznej został wyróżniony Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Brązowym Krzyżem Zasługi.
Latest Posts | By Janusz S. Wierzbicki
Szkolenie: Mobilna edukacja w XXI wieku
2 lata ago

Szkolenie: Mobilna edukacja w XXI wieku

Opis szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, którzy chcieliby zacząć wykorzystywać lub rozszerzyć wykorzystanie mobilnych technologii w swojej pracy dydaktycznej oraz własnej nauce.

Podczas zajęć przeprowadzona zostanie dyskusja nad pojęciem mobilności i …
Read More

Sieć w szkole, szkoła w sieci
3 lata ago

Sieć w szkole, szkoła w sieci

Ponad piętnaście lat minęło od pierwszych dostaw komputerów do polskich szkół, które były realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako projekty centralne. W tamtych czasach pracowania składała się z 10-15 komputerów, z czasem rozrastając się o 4 stacje trafiające do biblioteki. Wówczas były to nierzadko pierwsze komputery dostępne nie tylko dla uczniów, ale w ogóle w szkole. Dostawom sprzętu towarzyszyło założenie pierwszej szkolnej sieci w pracowni komputerowej i szkolenia. Między innymi dla opiekunów szkolnych pracowni internetowych. Brali w nich udział nauczyciele informatyki. Do ich obowiązków dochodziło bowiem dbanie o pracownię, jej konfigurację i sprawne działanie sieci. Także w zakresie dostępu do internetu – bo szkoły uzyskiwały do niego dostęp. Na początku internet był wdzwaniany. Z czasem w placówkach instalowane były połączenia stałe, takie jak neostrada. Czasy się jednak zmieniły. Tymczasem podejście do zagadnienia zarządzania szkolną infrastrukturą, w szczególności siecią komputerową ― niekoniecznie. Read More

Zbyt wiele danych, informacji oraz narzędzi?
3 lata ago

Zbyt wiele danych, informacji oraz narzędzi?

Jeśli w zadaniu występują jakieś dane, na pewno powinieneś je wykorzystać – takie zdanie słyszałem wielokrotnie na lekcjach matematyki, fizyki czy chemii. Zmieniał się kontekst. Zmieniał poziom edukacyjny. Przekaz ten towarzyszył mi niemal zawsze. Jeśli autor zadania podał jakąś liczbę lub informację w treści – na pewno była ważna i należało ją wykorzystać. Czy było to słuszne podejście? Read More

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij